ایمیل

test@test.com

شماره تماس

09133333333

توصیه هایی برای تبلیغ (متن تبلیغ)

یکشنبه, 19 تیر 1401
96
توصیه هایی برای تبلیغ (متن تبلیغ)

 

چگونه باید برای یک تبلیغ، متن بنویسیم؟

چه نکته هایی را باید برای نوشتار متن تبلیغی ، رعایت کرد؟

آیا متن تبلیغ تلویزیونی با متن تبلیغ در رادیو فرق دارد؟

در مقاله ی نگارش تبلیغات تلویزیونی نوشته ی حسین شریف زادگان رهنمودهایی درباره ی نوشتن متن های تاثیر گذار برای تبلیغات تلویزیونی آمده است که در ذیل به آن می پردازیم و سپس نکته هایی برای تبلیغ در رادیو بیان می کنیم:

رهنمودهایی برای نوشتن متن موثر آگهی تلویزیونی
در اینجا به نکاتی که می توانند آگهی تلویزیونی را جذاب، به یاد ماندنی و موثر سازند، اشاره می کنیم:
1.تلویزیون رسانه ویژه تصاویر است و نه کلمات. اما به طور حتم تصاویر شما پیامی را ارسال می دارند، اگر صدای تلویزیون را کم کنید و با تماشای تصویر به تنهایی، متوجه نشوید که داستان از چه قرار است، پس آگهی شما محکوم به ناکامی است.
2. در هر صورت، تصویر و صدا بایستی در کنار یکدیگر عمل کنند. کلمات بایستی نمایش را توصیف کنند.
3.  بینندگان به مدت محدودی، برای مثال 30 تا 60 ثانیه می توانند یک صدا و یا یک تصویر را تماشا کنند، پس اگر آگهی شما نیاز به کلمه ای زیادی دارد، تصویرها را ساده کنید. از جانبی دیگر، اگر طرح های گرافیکی پیچیده¬ای را مورد استفاده قرار می دهید، حداقل کلمه ها را بگیرید. بیننده نمی تواند یک نمایش بصری چشمگیر را در کنار هجوم متوالی و سریع گوینده تحمل کند.
4. در مورد بینندگان خود بیندیشید، همان کس که در مقابل تلویزیون نشسته است. آیا آگهی شما آن قدر جالب است که او را از رفتن به جانب یخچال و یا دستشویی باز دارد؟
5.آگهی خود را بر اساس بودجه موجود خود برنامه ریزی کنید. استفاده از آگهی موزیکال، طرح های گرافیکی، بازیگران، کارتون و سایر ابزارهای تبلیغی بسیار گران تمام می‌شوند. تنها معرفی مستقیم کالا در مقابل دوربین تلویزیون و نمایش مستقیم طرز کار آن نسبت به سایر روشها، ارزان تمام می‌شود.
6.  نکته مورد نظر خود را صریح اعلام دارید. شما فقط 30 تا 60 ثانیه فرصت دارید- حداکثر 90 کلمه- که پیام خود را ارسال دارید. یک آگهی چاپی در مقایسه با آگهی تلویزیون، می تواند دارای 150 کلمه باشد. پس آگهی تلویزیونی شما بایستی ساده، مستقیم و مربوط به موضوع باشد.
7. اطمینان بیابید که آغاز آگهی شما کاملاً گیرا و جذاب باشد. - چهارثانیه نخست یک آگهی، درست مثل عنوان یک آگهی چاپی است- آنها مشخص خواهند ساخت که آیا بیننده بی حرکت برجای خواهد ماند، و یا آن که به دنبال کارش خواهد رفت. با موردی غیرقابل مقاومت آغاز کنید: موسیقی گیرا، تصویری دلپذیر، وضعیتی دراماتیک و یا یک مساله روزمره.

8.  اگر کالای شما را می توان از قفسه سوپرمارکتها خریداری کرد، بر چسب آنرا نشان دهید. دوربین را کاملاً بر روی کالا متمرکز سازید تا خصوصیات بسته بندی آن روشن شود.
9. از حرکت استفاده کنید. فیلم بر خلاف اسلاید، رسانه حرکتی است. حرکت اتومبیل ها را نشان دهید. ریختن قطره قطره شیره انگور را و لیوان نوشابه گازداری را که کف می‌کند و بالا می آید. از صحنه های راکد اجتناب کنید. همه چیز را به حرکت در آورید.
10. همچنین به خاطر داشته باشید که در مورد تلویزیون، از صدا نیز اندازه سیما استفاده کنید. بگذارید که بیننده صدای موتور اتومبیل را در حرکت بشنود و یا جلز و ولز سرخ شدن املت را و یا صدای ترکیدن ذرت بو داده را. افرادی صدای سرخ شدن یک املت را اشتها انگیزتر از تماشای تصویر آن می یابند. بو و رایحه اشتها انگیزترین وسیله ممکن است، اما هنوز تلویزیون نتوانسته است از این ترفند استفاده کند و هیچ تولیدکننده ای نیز در این مورد موفق نشده است.
11. از «سوپر» استفاده کنید، اینها عنوان هایی بزرگ هستند که به رنگ سفید تایپ شده اند و در بالاترین نقطه تصویر به چشم می خورند. سوپر معمولاً نکات فروش را که در تبلیغ بیان شده است، تصویب می‌کند. اگر شما از طریق پست، کپسول های ویتامین می فروشید، یک سوپر بر بالای پاکت خود، قرار دهید: «غیرقابل دسترس در داروخانه ها». مردم در صورتی که بتوانند داروین را از داروخانه تهیه کنند، هرگز برای خرید آن به سفارش پستی اقدام نخواهند کرد.
12. نام کالا و نکات مهم آن را حداقل دوبار تکرار کنید. این کار دو علت دارد، نخست، تکرار یک مطلب، یادآوری آن را آسانتر می سازد. دوم، بسیاری از بینندگان احتمالاً در بدو امر، به این آگهی توجهی نکرده اند. پس برای اطمینان خاطر آن را تکرار می کنید.
13. از تکرار مطالب خسته کننده اجتناب کنید. آگهی خودرا نوظهور، به یادماندنی و اندکی متفاوت خلق کنید. برای مثال تبلیغ همبرگر برگرکینگ، در واقع نوعی معرفی کالا به طور مستقیم در مقابل دوربین است، اما به یادماندنی است، زیرا که از کودک بامزه 12 ساله ای که 5 ساله می نماید، استفاده شده است.
14. محصول را فراموش نکنید. مردم را نشان دهید که مشغول خوردن محصول هستند و یا پوشیدن آن و یا مصرف آن مردم را وادار می کند که در مورد نکات مثبت کالا حرف بزنند.
15. اگر شما می خواهید که بیننده، کالای شما را سفارش دهد و یا تقاضای اطلاعات بیشتری بکند، این مطلب را در آغاز آگهی اعلام دارید: «کاغذ و قلم بردارید و از این آگهی خاص بهره بگیرید ...» کمتر کسی هنگام تماشای تلویزیون قلم و کاغذ یادداشت در کنار خود دارد.
16. اگر از شخصیت معروفی برای تبلیغ خود استفاده می کنید، (چه از تصویر و چه از صدا) حتماً او را با نام معرفی کنید و یا با عنوان سوپری («بیل کوزبی برای پورینگ ژله»). بسیاری از افراد در صورت عدم معرفی، آنهارا شناسایی نخواهند کرد.
17. در تبلیغ خرده فروشیهای محلی، آدرس و جهت دقیق فروشگاه ها را بدهید. اگر نمایندگی فروش در نقاط مختلف قراردارد، از بینندگان بخواهید که از دفتر تلفن کمک بگیرند و به نزدیکترین فروشگاه محلی بروند. طول یک تبلیغ تلویزیونی می تواند به چهارصورت 10، 30، 60 تا 120 ثانیه باشد. تبلیغات 10 ثانیه ای اغلب برای تقویت آگهی های 30 تا 60 ثانیه ای استفاده می‌شوند. در یک آگهی 60 ثانیه ای، می توانید حداکثر از 90 کلمه استفاده کنید و حتی کمتر.
18. از آنجایی که زمان آگهی محدود است، بایستی محدود به یک فکر اصلی و یا یک نکته فروش باشد- ام. سی .آی ارزانتر از "ا. تی. اند. تی" تمام می‌شود؛ "آی.بی.ام" کامپیوترهای خوب و دوستانه خلق می‌کند- شما تنها در بروشورها و آگهی های پستی و چاپی است که از فضای کافی برای توضیح تمامی نکات برخوردارید، تلویزیون دارای شرایط محدودتری است.

و اما برای تبلیغ در رادیو...

راديو متفاوت‌تر از تلويزيون و چاپ است، و تفاوت آن در اين است كه تصوير ندارد. براي نوشتن متن تبليغاتي راديويي لازم هست با كلمات و اصوات كار كنيد. كلمات و اصوات او بايد تصوير كالايي را در ذهن شنونده خلع كند.

در مقاله‌اي كه به‌تازگي در رايترز دايجس توسط نويسنده تبليغات ديويد كمپيتي نوشته‌شده، رهنمودهايي بدين شرح به تازه‌كاران ارائه شده است:

1.كليدها را جستجو كنيد. كليدها همان «اطلاعات داخلي» هستند كه فروشندگان يك شركت از گفتگو با مصرف‌كنندگان كسب مي‌كنند. اين اطلاعات مي‌تواند نكات فروش حساس را تعيين كنند. براي مثال، يك نويسنده تبليغات با كشاورزان به مصاحبه پرداخت تا دريابد كه چرا آگهي راديويي او در زمينه تبليغ مرگ موش و پست كالا براي كشاورزان با استقبال روبرو نشده است. او دريافت كه كشاورزان از اين مسئله ناراحت و شرم زده بودند و مايل نبودند كه مرگ موش پستي را كه در مقابل همسايگان و يا پستچي دريافت كنند، زيرا ديگران به وجود موش در مزرعه آنان پي مي‌بردند. پس نويسنده بخش ديگري را به آگهي خود افزود و اظهار داشت كه «مرگ موش در پاكت‌هاي قهوه‌اي رنگ كلفتي تحويل داده مي‌شود». پس از آن، ميزان فروش بالا رفت.

 

2. درباره مزايا صحبت كنيد. به شنونده بگوييد كه اين كالا چگونه به آنان خدمت خواهد كرد.

3. دقيق صحبت كنيد و از جملات كوتاه استفاده نماييد.

4.  اطلاعات كليدي را تكرار كنيد.

5. بدانيد كه درباره چه چيزي صحبت مي‌كنيد. درباره كالا تحقيق كنيد.

6. منابعي را كه توليدكننده براي تهيه آن براي تهيه آگهي راديويي استفاده كرده است، شناسايي كنيد.

 

پایان مطلب.

1 نظر

Richelle Olden

Richelle Olden

شنبه, 29 اردیبهشت 1403

Experience blazing-fast VPS speeds with our high-performance plans. Starting at €3.90 per month, enjoy up to 5 Gbit/s connectivity and 50TB of monthly traffic. Our plans include: Basic: 1x AMD Ryzen vCore, 4GB RAM, 120GB NVMe Disk - €3.90 Standard: 2x AMD Ryzen vCore, 8GB RAM, 240GB NVMe Disk - €7.90 Advanced: 3x AMD Ryzen vCore, 12GB RAM, 320GB NVMe Disk - €11.90 Pro: 6x AMD Ryzen vCore, 12GB RAM, 640GB NVMe Disk - €16.90 Features: 5 Gbit/s connectivity 50 TB traffic per month KVM / ISO mount Linux/Windows/BSD OS compatibility Easy up/downgrades through our UI 5 Snapshots and 1 Backup slot Choose our VPS for unparalleled connectivity and performance. Sign up now: https://bit.ly/vps4euro Unsubscribe here if you don't want to get these great offers: https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSfqamyB6byPaAwgcS6ofGmo4N4Pqkn2ZutAk6aInDQ_WhohRg/viewform Alsembergsesteenweg 403, Poughkeepsie, New York, US, 1880

بازخورد

در حال ارسال...
با موفقیت ارسال شد