تبلیغات تابستانی تلویزیون
در روزمرگی زندگی هایمان شاهد تبلیغات فراوان هستیم که گاهی به صورت بنر و گاهی به صورت صوت و گاهی به صورت تیزر در کوچه و خیابان، در رادیو و تلویزیون قابل مشاهده است.
این تبلیغات به تناسب شرایط ، متفاوت می شود. مثلا در فصل تابستان مشاهده می کنیم که بیشتر تبلیغات، مربوط به این فصل و شرایط اقلیمی است.
از آنجا که حس و حال تبلیغ می تواند اثر گذار بر مخاطب باشد، بیشتر این تبلیغات سعی دارند منتقل کننده ی حس خوب و خنک باشند؛ بنابراین هر کدام از روش خاص استفاده می کند.
مثلا درباره ی نوشیدنی ها، برند تجاری سن ایچ از داستان کوتاه استفاده کرد تا بتواند در رادیو، رسالت تبلیغ خود را به نحو مطلوب به شنونده به سرانجام رساند؛ این روش نه تنها بکر بود بلکه خیلی خوب تاثیر خود را گذاشت:
فرزانهای را گفتند در این گرمای جانکاه تابستان و عرقریزان و گلوخشکان، چه کنیم چاره؟
گفت چمچاره!
گفتند چمچاره چه باشد؟
گفت شربت خنک باشد (از نوع سنایچ).
جملگی بشکفتند و گفتند بیش توضیح ده.
گفت یخ کنید!
کاسهها و کوزهها و لیوانها و جامها و پارچهای آب را یخ کنید و شربت ریخته، هم زنید و بنوشید و وجود گوارا کنید و دیگر هیچ!
جملگی فریاد زدند سنایــــــــچ!
نمونه تبلیغ دیگری که می توان به آن اشاره کرد، انواع تبلیغ درباره ی کفش است.
با توجه به اینکه در تابستان، فراغت زیادی برای ورزش نوجوان و جوان ها وجود دارد و گردش و پیاده روی رونق پیدا می کند بنابراین لازم است که اشخاص به سلامت پای خود اهمیت داده و در این باره خریدی مناسب و به صرفه داشته باشند.
تولید کننده های کفش در این زمان، فرصت را غنیمت شمرده وانواع تبلیغات را به نمایش می گذارند.
شرکت های مخابراتی نیز در این فصل ، تمام تلاش خود را می کنند تا بسته های متفاوت ارتباطی را برای مشتریان یا برای جذب مشتری ، ارائه کنند.
این فصل همچنین برای شرکت های تولید کننده ی لبنیات و بستنی بسیار حائز اهمیت است چرا که هر چه تبلیغ اثر گذارتری داشته باشند می توانند فروش خود را بالا ببرند. بنابراین سعی می کنند انواع لبنیات های خود را در قالب های متفاوت ارائه کنند.
در این میان، موسسه های آموزشی و انتشارات هم بیکار ننشسته و با عنوان های مختلف تابستانه ، خدمات متفاوت ارائه می کنند.
همه ی این شرکت ها و موسسات تلاش می کنند با ترفندهای مختلف، این تبلیغات را به ثمر برسانند و به همین خاطر مخاطب با حجم زیادی از تخفیف ها در زمینه های مختلف مواجه می شود.
اما چه می شود که مخاطب به سمت این تبلیغات می رود؟
دلایل متفاوتی می توان بیان کرد از جمله:
بنابراین لازم است بدانیم که در چه شرایطی چه محصولی را تبلیغ کنیم.
0 نظر